Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu

Gibraltar

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

20 September 2013 | Gibraltar, Gibraltar

Vanmorgen lezing van Joost Zwagerman. Hoe vinden wij nog stilte in deze kakofonie van Twitter, Facebook en andere social media? Bij de schilders die door de eeuwen hebben geprobeerd de stilte te vangen. Vermeer Meisje leest brief en Zwart vierkant van Malewitsj en Rothko Groot vierkant en anderen.
Pien knikkebolde af en toe en na de lunch is ze gaan slapen. Ik deed de trip alleen. De oude stadsmuur werd gebouwd door convicts, die vanuit Londen onderweg waren naar Australië .
De vuurtoren wordt beheerd door Trinity House in Londen - dat is verantwoordelijk voor alle vuurtorens, boeien, etc in UK.
De moskee is recent gebouwd voor rekening van de koning van Saudi-Arabië .
Maakte een wandeling door één van de Great Siege Tunnels, waar grotjes zijn uitgehouwen naar de zee toe.Daarin de kanonnen op de baai gericht. Zijn van buitenaf te zien.
De weg was even afgesloten met spoorbomen, omdat er een vliegtuig over de langdingsbaan reed. Stel je zoiets voor bij Schiphol!
Daarna samen gegeten - Pien weinig - en nu naar bed. Morgen Malaga. Zullen zien wat we daar gaan doen.

• 21 September 2013 - 05:33

Marchien:

R had een HD voor een presentatie over veranderende media.. Steeds meer ineractief. Of dat goed is weet ik niet. Iedereen heeft een mening en kan die overal kwijt! Ik was jaren geleden met Irene in Zuid Spanje. Veel mooie dingen te zien met inderdaad veel Moorse invloeden. De sherry ook heel mooi licht en droog in die buurt. Blij dat P zich een beetje beter voelt. Liefs van ons.