Zeedag - Reisverslag uit Nuuk, Groenland van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu Zeedag - Reisverslag uit Nuuk, Groenland van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu

Zeedag

Door: koperwiek

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

11 Juli 2012 | Groenland, Nuuk

Paar feiten.
Op weg naar IJsland passeerden we tweemaal de poolcirkel en na Noord IJsland weer twee keer.
Sinds de Faroer tot gisteravond hebben we niet één schip gezien.
Na een zeedag vanaf Akureyri zouden we naar Tasiilaq gaan, maar om 8 uur v.m. zag ik de zon snel over het schip heen draaien. We keerden 180 graden! Iets later kwam de mededeling van de brug, dat Tasiilaq wegens ijsgang en mist niet bereikbaar was. We zouden dus verder varen: een extra zeedag. Gelukkig hebben we de bibliotheek gevonden.We ontmoeten ook veel interessante mensen ( ik heb hier geen spellingcontrole en moet een dollar per minuut betalen en trek me van spelfouten dus niets aan).
Het gaat heel goed met ons beiden. Pien leest en maakt puzzles, ik loop trappen en mijn rondjes op het dek boven het zwembad- 10 rondjes is een nautische mijl. Vanavond hadden we een uitvoering van een strijkkwartet met een heel hoog ontspanningsgehalte.
Emmy heeft gelijk: het is hier koud, maar zolang er zon is gaat het wel goed. We zijn nu op weg naar Qatorqog, waar we hopenlijk morgenochtend via tenders van boord kunnen.