Cherbourg / Zeebrugge - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu Cherbourg / Zeebrugge - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu

Cherbourg / Zeebrugge

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

22 Juli 2012 | Frankrijk, Cherbourg-Octeville

Eerst een paar aanvullingen. Falmouth is de diepste natuurlijke zeehaven van Europa.
Voor de statistiek: Er zijn 300 amerikanen, 100 nederlanders en 60 australiers en nieuw-zeelanders aan boord plus nog wat minderheden zoals spanjaarden noren engelsen etc.
Na Belfast zagen we wat meer zeeschepen en nu in het Kanaal wordt het wat drukker.
Lodewijk xvi zag het belang van deze vooruitgestoken plek in het Kanaal en besloot een heel grote golfbreker te bouwen met aan beide uiteinden en in het midden een fort. Aan weerzijden op het land ook nog een fort. Achter de golfbreker - voltooid door Napoleon - is de grote rede. Daarna kom je tussen de havenhoofden op de kleine rede en dan in de haven. Kleinere schepen kunnen de stad echt invaren en we troffen achter de brug drie schepen van onze bruine vloot, twee- en driemasters.
We maakten bij 26 graden een wandeling in Cherbourg ongeveer een uur. De winkels zijn op zondag dicht en het museum ook wegens verbouwing.Daarom hingen op straathoeken levensgrote foto's van bekende werken. Prachtig idee. We hadden lunch. Vergat oesters te bestellen! De warmte maakte een en ander vermoeiend en we gingen met de shuttlebus terug aan boord. De reis valt nu wat lang.
Vanochtend 23-7 werden wij wakker in Zeebrugge en besloten aan boord te blijven en te pakken. De koffers moeten vanavond in de gang staan.
Morgenochtend moet om acht uur de hut leeg. We kunnen dan nog wel ontbijten, maar worden om 9 uur ( Engelse tijd. Het is een wonder dat het knopje aan mijn horloge nog niet lam is) in de bus verwacht. Er is onderweg tijd voor een korte lunch en de verwachting is dat we om 4 uur in Breda zijn. E.T.A. Amsterdam Sloterdijk: P en R 1800 uur. Zal bellen als we in Breda zijn. Dit is het laatste bericht van boord.
Looking forward to see you.