Prince Christian Sund - Reisverslag uit Nanortalik, Groenland van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu Prince Christian Sund - Reisverslag uit Nanortalik, Groenland van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu

Prince Christian Sund

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

12 Juli 2012 | Groenland, Nanortalik

De brug waarschuwde, dat we nu de Sund in voeren. Een tocht van ongeveer 50 mijl, heel langzaam varend om iedereen van de fantastische omgeving te laten genieten. De fjord is niet breed en aan weerszijden zijn bergen tot 2000 m. hoogte We voeren tussen wat ijsschotsen en langs de oever passeerden we de ene na de andere gletsjer en smalle steile watervallen - verticale beken. En dan is er ongeveer halverwege een nederzetting tegen de rotsen geplakt. 150 mensen leven hier onder andere van de zeehondenvangst.
Een paar inwoners komen met kleine bootjes naar buiten om ons gedag te zwaaien. Verder schrijven heeft geen zin, het is onbeschrijfelijk mooi - toverachtig, zou Willem Lodder zeggen - en daarom wat foto's voor een beperkte indruk.