Qaqortog - Reisverslag uit Nanortalik, Groenland van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu Qaqortog - Reisverslag uit Nanortalik, Groenland van Gerrit Oostende - WaarBenJij.nu

Qaqortog

Door: koperwiek

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

13 Juli 2012 | Groenland, Nanortalik

Legden sinds Akureyri 996 zeemijl af, doordat Tassilag weg viel als bestemming. Vandaag waren we in Qataqorq. Een klein stadje bekend om de verwerking van zeehondenvellen. Moesten aan wal met tender. Goede service: drie reddingbotenfie continu heen en weer varen. Dorp ligt tegen de berg en vergde dus wat stijl wandelen. Ging OK. En de top was 20 graden!! Voor Jan een kanon gefotografeerd.
Nu zijn we weer onderweg naar IJsland: Reykjavik. Een hele zeedag voor ca 800 mijl, dus weinig te melden. Aan boord alles wel is natuurlijk al heel mooi.

• 14 Juli 2012 - 19:09

Emmy:

Op dat cruisen langs de Prince Christian Sund ben ik wel erg jaloers. dat moet echt fantastisch zijn.
    Fijn dat het allemaal goed gaat.
    Op de AIS zijn jullie niet meer te volgen. Zal bij IJsland wel weer lukken denk ik.
    Al een walvis gezien?

• 15 Juli 2012 - 00:51

Marchien:

Goed dat alles positief is. 't klinkt indrumwekkend en ik. En benieuwd naar fotos. Hier ook alles goed. Drie thuis. A aan t duiken bij Lizard Island. Ten noorden vAn Cairns

• 15 Juli 2012 - 17:58

Ali:

Leuk om te lezen, we volgen jullie en blijven toch ook nieuwsgierig naar jullie verhalen. Met mij gaat het goed.Weer geslonken. Liefs en kus van jullie zusje en zwager.

• 17 Juli 2012 - 08:57

Corina:

Terug van onbereikbaar... Goed jullie berichten te lezen, en blij dat jullie genieten. Zo hoort het ook. De nullarbor is koud in de winter, het vroor iedere ochtend. Kamperen was niet aangenaam, maar wel lachen, sliepen op eenpersoons stretchers met een tentdakje erover, in slaapzak, met sokken aan en muts op. Stuur foto's als jullie terug zijn. Hoop die van jullie te gelegener tijd ook te zien, want de korte berichten maken me nieuwsgierig!
    Heel veel liefs, je oudste.

• 08 Augustus 2012 - 22:20

Emmy Konst:

kanonnen zijn altijd voor Marchien...... en er hoort wel iemand op te zitten.
    Emmy